Jäsningscentrum

För tillfället har jag omvandlat mitt kök till ett bageri, jag bakar honungsbröd från den nya surdegsboken jag köpt Surdegsbröd av Martin Johansson. Hoppas det blir gött med min nya lilla rågsurdeg, min gamla surdeg Elise tog under mina två veckor i Halmstad, så sorgligt. Jag har inte döpt den nya krabaten än men jag känner att det här är en kraftig butchig man så kanske kommer han få heta Buck? Men jag vet inte har inte bestämt mig än... Eftersom jag endast äger en jäskorg har jag använt två durkslag med en handduk på som supplement det brukar funka lika bra, det enda negativa är att man inte får den där fina randigheten!

Jag återkommer med resultatet senare men än så länge ser det ut såhär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0