This is why I'm hot

Idag körde jag en sköninglördagsmiddag, kl. 21 någonting tog ett tag att tina färsen. Tänkte bränna bort min never-ending förkylning med stark mat. Det blev chili con carne, en väldigt het sådan. Njöt verkligen av matlagningen, bossa nova i bakgrunden och ett glas rött i handen. Ah, härligt pretto

Ingredienser:
500 gram köttfärs
1 gul lök
2 chilifrukter
1 burk krossade tomater
2 matskedar tomatpuré
1 burk vita bönor
2 vitlöksklyftor
Tabasco
Chilipeppar
Paprikapulver
Salt, peppar

Tillbehör:
Une baguette
Gräddfil
Avokado

Stek köttfärsen, tillsätt hackad lök och de finhackade chilifrukterna (jag körde med fröna, ville ha den het). Låt få färg, tillsätt de krossade tomaterna, tomatpuré vitlök och krydda. Avsluta med bönorna så att de inte blir mjuka, vill ju ha lite tuggmotstånd.

*slutligen rekommenderar jag att man inte kliar sig ögat efter att man hackat the chili... The pain.

 

 

Chili con carne och Schulman show, kan det bli bättre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0