Hemmagjord granola

Alltid blir jag lika besviken när jag köper färdig müsli eller granola, det blir för sött eller för lite av det goda. Efter mycket snack och lite action har jag äntligen tagit mig i kragen och komponerat samt gjort hemmagjord granola. Hela lägenheten doftar fortfarande gudomligt av rostade frön blandat med sötman av honung och kanel. Godare kan knappast ett hem komma att lukta.

Ingredienser:
1 dl fiberberikad havregryn
1 dl boveteflingor
1 dl solrosfrön
½ dl linfrön
1 dl sultanrussin
1 dl kokosflingor
2 msk flytande honung
1 tsk kanel
4 msk vatten
1 nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader och blanda sedan samtliga ingredienser i en bunke. Sprid sedan ut på ett bakplåtspapper och rosta dem i cirka 15 minuter i ugnen. Låt svalna och förvara sedan i en förslutningsbar burk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0