Basilikapuckar

Då och då försöker jag att äta vegitariskt, av lite olika anledningar, så jag hade köpt hem basilikapuckar. Små fina saker som går snabbt att göra (eftersom det är helfabrikat). Med lite hederlig kokt potatis blir det smarrigt. Äter kokt potatis på tok för sällan kom  jag fram till när jag försökte minnas när jag hade köpt de små knölarna. Tillbehören blev en cremé fraiche-baserad sås, smaksatt med fransk senap och sambal olek, samt rårivna morötter & zuccini med en skvätt citronsaft över. Smarrigt!


Till lunch gjorde jag avocadosoppa, men som jag helt glömde att fotografera eftersom att den var så himmelsk. Och enkel. Koka upp ½ liter hönsbuljong. Ta två avocado och mixa med den något svalnade vätskan och MIXA! NomNomoNomNom! Slängde på mina sista krutonger också. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0