Amerikanska kokospannkakor

Jag är en god vän för att jag bjuder på mat! Idag bjöd jag på frukost till två icke-frukostätare som rullade ut efter måltiden medan jag bara blev alldeles lagom mätt, spännande vad samma mängd mat kan ha olika inverkan på olika *mesigt att bli mätt på två pannkakor och en surdegstoast lixx*. Som van frukostätare och en sann breafastlovah så blir det alltid extra fina frukostar på helgerna och när man får finbesök av sin "flickvän och pojkvän" så måste man ta hand om dem extra mycket. Det blev all-in med surdegstoasts av mitt hasselnöts- och valnötsbröd och sen så blev det också kokospannkakor eftersom Taz är ett stort fan av kokos.

Ingredienser
2 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 ½ msk socker
½ dl kokosflingor
1 dl lättyoghurt
1½ dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
smör till schtekning

Blanda ihop alla torra ingredienser rör sedan ner ägg, yoghurt, mjölk och det smälta smöret. Stek på pannkakorna i smör, cirka en dl smet per pannkaka och vänd dem när små bubblor uppstått på ovansidan. When done avnjut som en sann sessa med blåbärssylt, keso och jordgubbar. Superdupergott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0