Breakfast Club


Den sista dagen i London besökte jag och mina resekamrater Breakfast Club vid Liverpool Street. Vi var först där på en söndag, men kön för att ens komma in och köa var runt 10 meter, så vi beslöt att komma tillbaka en annan dag. Med tanke på att söndagar är brunchdagen nummer ett så var det inte så svårt att räkna ut att det skulle vara smackat med folk. Hur som helst! Tisdagen var helt klart värt besväret att ta Londons Underground från ena sidan stan till den andra. Lokalen var smupermysig med tegelväggar, gammla plåtskyltar och min favorit - en neonskylt med texten sex, drugs & bacon rolls. 

Till frukost blev det amerikanska pannkakor med grekisk youghurt, torkad frukt, bananer, nötter, honung och lönnsirap on the side. Och en lyxig cappucino. Jag blev så mätt! Gott var det, trots att grekisk youghurt på pannkakorna kändes lite udda, men det behövdes eftersom allt blev så sött annars. Nästa gång jag besöker London ska jag lätt dit igen, supertrevlig personal. Ja, de har ju inte bara olika varianter av amerikanska pannkakor, utan även full english breakfast och liknande. Bacon. Tror att de serverar riktig mat också om jag minns rätt. Tror de har öppet till 10pm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0