Lax med pestopotatissallad

Matlådemat...  Ett ständigt försök att återuppleva den fantastiska middagen man åt föregående kväll, som alltid slutar i besvikelse tills för en vecka sedan. När jag öppnade matlådan spred sig doften av parmesan och basilika blandat med en fräsch touch of citron. Sen när värmde den upplevde jag något helt annat, potatisen hade sugit åt sig av alla smaker, laxen var fortfarande moist och allt såg godare ut och var godare än dagen innan och hur det kan komma sig? Inte den blekaste...

Potatissalladen:
Pesto
Rödlök
Kokt potatis
Cocktailtomater
Lite olivolja

Till laxen:
Olivolja
Finhackad vitlök
Citron såväl lite zest som skal
Röd chili
Salt och peppar

Det här var verkligen inte komplicerat eller tidskrävande och mängderna av varje ingrediens är obetydliga man ska ju gå efter smak, jag hade brutala mängder pesto och jättemycket röölöök 'cause that is the way I like it!

Laxen körde jag in i ugnen på 175 grader, efter att ha haft på kryddor, chili, vitlök och citron med stektermometern i och tog ut den när den uppnått en innertemperatur på cirka 45 grader. Dagen därpå såg matlådan ut såhär, jag vet WOW!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0