Pad thai <3

Nej, jag har inte lagat pad thai men jag har blivit besatt av det.

Hur slaffsigt och snuskigt stället än är så är smaken, konsistensen något som inte kan jämföras med något annat. Jag hade trånat efter pad thai i tre veckor innan jag i fredags tillfredsställde mitt behov med en pad thai från ett ställe som luktade gammal gubbsvett men pad thaien levererade som tur var, episkt!

Grejen med mig och matbesatthet är bara att det inte riktigt går över så lätt, så idag till lunch åt jag pad thai igen från ett annat ställe som såg mycket fräschare ut och även luktade fräscht men pad thaien från b-stället var betydligt godare, kanske är den hemliga ingrediensen lite svett och kärlek, mycket sannolikt. Ännu mer sannolikt är att  Hur som helst är detta en kärleksförklaring till min senaste matbesatthet som antagligen snart kommer vändas till hat eftersom jag ämnar att äta det minst en gång till denna vecka.

Bilden är från dagens ställe, the fresh one, Itamae vid Odenplan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0