Panncakes




När man inte har våffeljärn kan man göra pannkakor. Inte samma, men ack så gott!!
Eftersom detta pannkaksrecept är det första receptet jag någonsin lärde mig, så sitter det nu i ryggmärgen, så kan jag inte ge något recept. Det är min kära mor som lärt mig hur smeten ska kännas.

Men ungefär 1 ägg per person, vispa upp med lite mjölk. I med rätt mycket mjöl, lite vaniljsocker (beroende på hur mycket vanilj du vill att det ska smaka) och en gnutta salt. Gegga ihop så att klumparna försvinner. I med resten av mjölken tills konsistensen blir det rätta (typ att det ger lite motstånd). Stek i smör. Smör är gott. Servera med favoritsylt och ett glas kall mjölk. Njut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0