Fläskkarré med fetaostsallad

Har insett att det mesta jag bloggar om är frukostting, beror på att jag verkligen älskar frukost i alla dess bemärkelser, även låtar som handlar om frukost.  Det betyder dock inte att jag inte äter eller lagar "riktig mat" och dagen till ära då Marre Maräng fyllde 24 var det matlagningsläge. Eller ja, det var inte särskild komplicerade saker på gång i ärlighetens "jag vill ha kött med örtsmör på" var sms:t jag fick sent på eftermiddagen. Det fick det bli så, vi lagade det tillsammans, Pluras kök style. Köpte färdigt örtsmör dock, blir mycket bättre när man gör det själv, det köpta saknade stinget. Vi gjorde en fetaostsallad till da meat bestående av vanlig grön krispsallad, cocktailtomater i diverse färger och gurka. Slängde in lite grön sparris i ugnen med lite olivolja och salt. Schtekte på fläskkarrén som bara kryddades naturellt med salt och peppar i rikligt med olivolja och smör (om det är något jag lärt mig av mor min är att man behöver båda fettsorterna för att det ska bli riktigt gött). Till salladen gjorde vi dressingen jag typ alltid gör bestående av ungefär; 1 dl olivolja, 1-2 msk balsamvinäger, 1-2 tsk dijonsenap, 1 tsk honung, salt och peppar - simpelt men smakrikt. Sedan firade vi med lite öl, gott snack och ännu godare käk för fläskkarrén blev riktigt mör och fin, helt perfekt vilket är himla svårt att få till!


Ännu en gång stort grattis på födelsedagen Marre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0