Grova frukostfrallor

I helgen bar det av till Katrineholm för att se en väns väldigt talangfulla band, One Two DIE Four, på lilla krog. Det var mitt första besök i Katrineholm och vi hamnade på ett mysigt litet vandrarhem aningen utanför staden som präglades av lantidyllen. Som den husmodern jag är var jag innan avfärden tvungen att fixa lite matsäck inför den cirka 2 timmars långa resan dit så jag passade på att baka lite fina surdegsfrallor toppade med solrosfrön och svarta sesamfrön som jag sedan fyllde med kaviar och ägg alternativt ost, skinka, tomat... lättsänkta klassiker helt enkelt. Jag utgick från ett recept ur boken som lärde mig baka bröd samt gjorde mig till en surdegstönt, Bröd från Brunkebergs bageri av Heléne Johansson. Har typ bakat alla bröd som finns med i boken, och det är riktigt svårt att misslyckas om man typ inte måttar fel eller något (vilket hänt mig, blev lite väl mycket salt där en gång). Receptet hittar ni här!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0