Falukorv i falukorvsland och en till mjuk peppis

Idag checkade Heidilicious in i mitt kök för ett klassiskt gästspel. När Hedvig är med vet man att det kommer att bli bra saker. Så vi gjorde en klassisk lunch falukorv med stuvade makaroner och ännu en mjuk pepparkaka, med en liten modifikation sen sist. En sann sommarlunch en regnig sommardag.

Det är inte särskilt komplicerat varför det inte kräver någon vidare förklaring, för det skulle vara en dumförklaring. Vi följde bara receptet som stod på paketet, inte det när man kokar makaronerna i mjölk utan där man förkokar dem och gör en redning. Vi la dock till persilja som en extra spicening!

En bild på resterna, de lever i sin lilla kastrullvärld.

Nu över till den fantastiska kakan, ändringarna sen sist jag bakade den var att vi lade till 1 tsk kardemumma och jag kokade lite lingonsylt för att ha i 2 msk av den. Låt mig säga att det blev MEGA-AWESOME. Det var liksom en helt annan kaka, den blev mörkare och smakade lite annorlunda än sist. Vilken som var godast är svårt att säga, baka och avgör själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0